Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 6 kwietnia 2010

Pierwszy dzień

Dzisiaj pierwszy raz byłam w mojej pracy! Trochę się stresowałam, ale wszystko było dobrze:) 6 osób z 15 mówi po angielsku, co jest super, bo z tego co słyszałam w innych firmach zdarza się że tylko 1 osoba mówi po angielsku. Na razie nie mam swojego biurka ani komputera, mam przynosić własny, a siedzę w pokoju konferencyjnym, mniejszym bo większy jest zajęty, z reguły:) ale pomyślą nade mną, możliwe że coś mi wydzielą:) W ogóle, jak się tylko wchodzi do biura to od razu, po ustawieniu biurek widać hierarchię! A dla mnie w niej nie ma miejsca, więc rozumiem ich! Zobaczymy jak to dalej będzie wyglądało, na chwilę obecną myślę, że zapowiada się ciekawie. Jestem w dziale reaserch-u, na który składają się 3 team-y: design (ludzie projektują nowe części), negocjowania cen i kosztów. Ja jestem w tym od negocjowania cen! aaa, Moja firma nazywa się A JIN i zajmuje się produkcją części do samochodów, plus produkcją DVR - do samochodów oraz czarnych skrzynek - innowacja, też do samochodów m.in. Hyundai- a. Mają kilka fabryk, ja jestem w tej w Korei w AJIN. Ich motto 'to be the bet in the world'- a ten CEO podobno wyprowadził firmę z bankructwa i ich prognozy są rewelacyjne. Cóż, specyficzny człowiek, ale podobno pracuje do 3 nad ranek!

W tę sobotę idę z pracownikami jako wolontariusz do domu dziecka! dla nich jest to obowiązek, dla mnie wolontariat! Możliwe, że będę też pracowała w co 2 sobotę, tak jak oni, chcę wyrobić więcej godzin i szybciej skończyć, lub mieć dłuższy urlop! Ciekawe, czy się uda:)

Jeśli jesteście ciekawi moich jednodniowych obserwacji to:
1.Mieć zawsze przy sobie notes,
2. Nosić czyste skarpetki - wchodząc do biura wszyscy mieniają buty i zakładają klapki:)
3. Mieć co czytać - to dla mnie, kiedy są przestoje w pracy (oni wydaje mi się, że każdą czynność wykonują powoli, więc jeśli ktoś mi powie 'zaraz ci to przyniosę' oznacza to 'poczekaj 10-15 min na to' - trzeba mieć co robić w tym czasie!
4. Pracować po woli - tak jak oni - w końcu spędzają w pracy co najmniej 12 godz. dziennie
5.Być ciągle zajętym = 'udawać' zajętego,
6. Kłaniać się przełożonym i koleżankom i kolegom,
7.Co jakiś czas przejść się po coś do picia - rozprostować nogi

To tyle, później będę was zadręczała kolejnymi spostrzeżeniami! :D

Stay in tuch,

pozdro 600

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz