Łączna liczba wyświetleń

środa, 3 marca 2010

Okulary



O.K. ta historia jest rodem z filmów w których głupi amerykanie godzą się na dziwne rzeczy nie rozumiejąc co do nich mówią Azjaci :)

Poszłam z Dominiką do bramy głównej campusu bo ona miała spotkanie ze swoją buddy, a dzień jest ładny więc chciałam się przespacerować. Idąc mówiłyśmy ze fajne okulary mają ci Koreańczycy, takie lanserskie. Kiedy ona odeszła, jak poszłam powłóczyć się sama - lubię to. Kupiłam polecaną kawę w kawiarni, francuskiego rogalika za 700 won = 1zł i chciałam zajrzeć i pooglądać okulary:) podeszła do mnie pani, nie mówiąca po angielsku, jedynie jakieś słowa znała typu okulary, szkła, dioptrie itp. Powiedziałam że oglądam, ale nie kupię bo nie wiem jaką mam wadę (to zdanie przekazałam używając jedynie słowa 'dioptria' :) reszta to język ciała:)) pani że może mi sprawdzić. Miała komputer itp. Okazało się że mam cylindryczne - 1.00 dioptrii. Powiedziałam że nie mam pieniędzy aby coś kupić. Ale ona nie odchodziła, więc uśmiechając się oglądałam okulary. Kiedy pokazałam że te są fajne, wzięła je i zaczęła spisywać coś tam, powiedziała że mam zniżkę 20%, a ja że nie mam pieniędzy. A ona że mogę zapłacić później, więc idę zaraz po moje okulary z pieniędzmi:) Głupio nie wrócić, jak się umówiliśmy i ma moje imię i nazwisko...

a JA w sumie potrzebuję tych okularów, bo widzę już słabo i męczę sobie oczy. Dodam że całość 70 000 won = 180zł Nie tak drogo, a badanie gratis :)

Ps. mam nadzieję, że stypendium przyjdzie przed 22 marca, bo tego dnia będę musiała zapłacić za akademik. O rany, jestem ugotowana :)

Ps. moje karty tu nie działają, ta z mBanku zwykła w zł, oraz z kredytowa z Citibanku. Albo nie umiem znaleźć właściwego bankomatu... :(

3 komentarze:

  1. bo niektore bankomaty sa tylko na karty uniwersyteckie. musisz dorwac normalny bankomat. jest np po drugiej stronie ulicy od International Office, tam za przystankiem mniej wiecej. chlopaki tam wyplacali.

    poza tym Citi Bank jest w samym samiutkim centrum (tzn jeden z tych co sa w Daegu) przy skrzyzowaniu pod ktorym krzyzuja sie stacje metra.

    OdpowiedzUsuń
  2. Musisz szukać bankomatów oznaczonych jako GlobalATM. Szkoda, że nie załatwiłaś sobie karty w mBanku w Euro tak jak radziłem. Co do CitiBanku to na ich stronie są wypisane wszystkie bankomaty w Daegu - jak ja tam byłem to mieli ich kilka więc łatwo je zlokalizujesz.

    OdpowiedzUsuń
  3. ale ja mam te w euro mbanku, ale ona w tym deagu tez nie dziala... ale pamietam o tych bankomatach globalATM, i takich bede szukała:) dlatego nie ma stresu!

    OdpowiedzUsuń